Kod do zespołu w MS Teams 4y705my. W razie jakichkolwiek trudności technicznych przed i podczas kongresu (np. trudności w dołączeniu do spotkania, brak dostępu do czatu itd.), prosimy kontaktować się poprzez czat prywatny w MS Teams z osobami odpowiedzialnymi za wsparcie techniczne w poszczególnych sesjach i warsztatatach.
W związku z organizacją 12. Kongresu Młodej Socjologii (dalej jako: „Wydarzenie”) w dniach 20-22.05.2022 przez Koło Naukowe Studentów i Studentek Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie informujemy, że wizerunek osób uczestniczących w Wydarzeniu może zostać utrwalony zarówno w formie zdjęć, jak i filmów, a następnie użyty dla celów sprawozdawczych, dokumentacyjnych lub promocyjnych przez Organizatora - Koło Naukowe Studentów i Studentek Socjologii UJ zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2) Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1191, z późn. zm.).
Dr hab. Kaja Gadowska, prof. UJ
Dyrektor Instytutu Socjologii UJ
Wiceprezydent European Sociological Association
🇵🇱 Wykład inauguracyjny: Uchodźstwo w perspektywie historycznej i socjologicznej. Solidarni z Ukrainą | prof. dr hab. Krystyna Slany
🇵🇱 S1 Antropologia społeczna
Prowadzenie: Zuzanna Jarocka
Wsparcie techniczne: Magdalena Słomka
10:45 - 11:00 | „Smile!”. O wpływie kamery i aparatu na praktykę hatha-jogi. Analiza wizualna
Aleksandra Płaczek, Uniwersytet Łódzki
11:00 - 11:15 | Zaangażowana szafa: konstruowanie narodu za pomocą ubrań
Jowita Baran, Uniwersytet Jagielloński
11:15 - 11:30 | Rola zmysłów w przekazie wiedzy cielesnej. Praktyka hatha-jogi
Dagmara Tarasiuk, Uniwersytet Łódzki
11:30 - 11:45 | Doświadczenie represji a mobilizacja w nowych ruchach społecznych - przypadek protestów queerowych i pro-choice w Warszawie w 2020 i 2021 roku
Anna Firgolska, Uniwersytet Warszawski
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A
🇵🇱 S2 Badania społeczne
Prowadzenie: Anastasiia Zakusilo
Wsparcie techniczne: Bartosz Gniadek
10:45 - 11:00 | Nowy wymiar zmiany społecznej w perspektywie biograficznego doświadczenia procesu post-transformacji w Polsce
Aleksandra Drążczyk, Uniwersytet Łódzki
11:00 - 11:15 | W co wierzą studenci? - Raport z badania postaw studentów wobec ezoteryki i nowej duchowości
Mateusz Grzyb i Weronika Jaworska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
11:15 - 11:30 | Antydepresanty i tożsamość w ramach kultury terapeutycznej
Michał Frąckiewicz i Nikodem Szynol, Uniwersytet Warszawski
11:30 - 11:45 | Socjoekonomiczne determinanty współczynnika rozwodów w Polsce XXI w. - analiza zastanych danych panelowych
Andrzej Porębski, Uniwersytet Jagielloński
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A
🇵🇱 S3 Gender Studies
Prowadzenie: Weronika Pochwała
Wsparcie techniczne: Tomasz Kałucki
10:45 - 11:00 | Aktywizm osób queerowych
Zuzanna Kapciak, Uniwersytet Jagielloński
11:00 - 11:15 | „Przechodzę do historii. Ja, zwykła Polka...” – obywatelskie herstorie wokół walki o prawa reprodukcyjne w Polsce
Radosław Nawojski, Uniwersytet Jagielloński
11:15 - 11:30 | Opór jako czynnik rekonstruowania tożsamości. Analiza biografii osób uczestniczących w strajkach kobiet po wyroku Trybunału Konstytucyjnego
Aleksandra Trybalska i Julia Warmuz, Uniwersytet Jagielloński
11:30 - 11:45 | Strajki są nie tylko kobiet – doświadczenia transpłciowych mężczyzn i osób niebinarnych w strajkach po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji
Natalia Superson i Patrycja Andrychowicz, Uniwersytet Jagielloński
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A
🇵🇱 W1 Eksploracja danych w programie MAXQDA
Prowadząca: Dr hab. Barbara Worek, prof. UJ, pracownik Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz ekspert Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ. Doświadczenia badawcze zdobywała, uczestnicząc w polskich i międzynarodowych projektach dotyczących ewaluacji, polityk publicznych, kapitału ludzkiego, uczenia się przez całe życie Autorka i współautorka publikacji dotyczących polityk publicznych, metodologii badań, ewaluacji oraz licznych raportów badawczych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień kapitału ludzkiego i analizy polityk publicznych badań jakościowych i analizy danych jakościowych. Od 2009 roku zaangażowana w badania Bilans Kapitału Ludzkiego. Od 2017 roku jest członkiem Rady Naukowej Fundacji Regionów Europejskich na rzecz Badań nad Edukacją i Kształceniem Zawodowym (FREREF), a od 2020 Sektorowej Rady ds. Kompetencji dla Sektora Usług Rozwojowych.
Wsparcie techniczne: tba
Rejestracja: https://forms.office.com/r/QyQw9QUedc
🇵🇱 W2 Konflikty w przestrzeni akademickiej – praktyczne sposoby radzenia sobie w konfliktowych sytuacjach. Perspektywa studenta_tki
Opis: Uczestnik_czka warsztatów dowie się czym jest konflikt, jakie są rodzaje oraz fazy konfliktów, a także jakie są możliwe sposoby ich rozwiązywania. Omówione zostaną podstawowe przykłądy sytuacji konfliktowych, w których student_ka może znaleźć się w przestrzeni akademickiej oraz możliwe ścieżki postępowania. Uczestnicy_czki zapoznają się także z metodami radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, które będą mogli_ły wykorzystać podczas części praktycznej warsztatów.
Prowadząca:Maria Włoskowicz - prawniczka i mediatorka, absolwentka m.in. szkolenia "Mediacje. Przygotowanie do wykonywania zawodu mediatora" przygotowującego do pełnienia roli mediatorki sądowej, a także międzynarodowego szkolenia z zakresu mediacji Mediation Certification Programme organizowanego przez Uniwersytet Jagielloński i International Academy of Dispute Resolution (INADR).
Wsparcie techniczne: tba
Rejestracja: https://forms.office.com/r/Z76d7Gf7mP
🇬🇧 W3 Do you GROW? Introduction to coaching for team leaders
Opis: Coaching skills are essential for team leaders and project managers in the world of work today. The workshop will consist of three parts. Firstly, students will be introduced to the one of the most popular coaching models (GROW). GROW is an acronym that stands for: Goal, Reality, Options and Way Forward. The model provides guidance for asking questions in one-to-one conversation. Students will also learn why and when coaching skills may be useful. Secondly, they will work in groups in order to apply the skills in practice.Finally, they will reflect on the exercise and discuss the usefulness, potential and limitations of coaching.
Prowadzący: Seweryn Krupnik is a sociologist specialized in evaluation and innovation policy, with a broad experience in policy consultancy. His research focuses on public subsidies and innovative mixed method research designs. His current research interests include also qualitive comparitive analysis and energy policy. He developed his coaching skills by finishing formal training program (School for Organizational Coaches, Prorozvoyovo) and coaching social innovators.
Wsparcie techniczne: tba
Sign up form: https://forms.office.com/r/kbyyvT1igq
🇵🇱 S4 Praca Socjalna
Prowadzenie: Michał Holewa
Wsparcie techniczne: Olga Maciejewska
15:45 - 16:00 | Ocena "Programu 500+" w opinii beneficjentów pomocy społecznej
Izabela Fryc i Dominika Staciwa, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
16:00 - 16:15 | Ewaluacja zawodu pracownika socjalnego na przestrzeni lat
Eryk Pająk i Marta Cyran, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
16:15 - 16:30 | Praca socjalna z osobami ze spektrum autyzmu
Olga Tytko, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
16:30 - 16:45 | Wolontariat jako forma aktywizacji społecznej osób starszych
Magda Ostrowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A
🇵🇱 S5 Media i nowe technologie
Prowadzenie: Zuzanna Jarocka
Wsparcie techniczne: Bartosz Gniadek
15:45 - 16:00 | Pozorny wybór – jak internauci radzą sobie z e-panoptykonem
Julia Heller, Uniwersytet Warszawski
16:00 - 16:15 | „Media bez wyboru”. Dylematy radia społecznościowego w obliczu protestu mediów na przykładzie Radia 357
Piotr Chmielewski, Uniwersytet Łódzki
16:15 - 16:30 | Pamięć społeczna w erze nowych technologii
Filip Oszczyk, Uniwersytet Jagielloński
16:30 - 16:45 | Społeczeństwo 5.0: japoński przepis na technologiczną destrukcję społeczeństwa
Joanna Grudowska i Dominik Zieliński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A
🇵🇱 S6 Socjologia krytyczna
Prowadzenie: Weronika Pochwała
Wsparcie techniczne: Anass Obeidat
15:45 - 16:00 | Praktyki oporu codziennego a tworzenie zbiorowych identyfikacji na przykładzie palestyńskim
Patrycja Król, Uniwersytet Jagielloński
16:00 - 16:15 | Relacja natura-człowiek w narracjach religijnych w czasie antropocenu
Daria Malinowska i Paulina Nowaczewska, Uniwersytet Jagielloński
16:15 - 16:30 | Biowładza w rękach oddolnej globalizacji. Studium przypadku Nowej Zelandii
Stanisław Szklarek, Uniwersytet Jagielloński
16:30 - 16:45 | Sztuka we współczesnym polskim społeczeństwie
Aniela Sieczkowska, Uniwersytet Jagielloński
Po zakończeniu wystąpień w danej sesji tematycznej odbędzie się panel Q&A